sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Ruusupapuja pöytään!


Puutarhan sato päätyi viimein pöytään. Pavut olivat hauskan värisiä raakana, mutta niitä oli kovin vähän (kuvassa kaikki). Niitä vihreitä syötiin myös, jotka eivät olleet vielä kypsyttäneet papua valmiiksi. Molemmat olivat hyviä maistiaisia täytetyissä paprikoissa.

Kukkavaiheessa yritin avustaa niitä pölytyksessä mutta ei sillä näyttänyt olevan vaikutusta, ihan eri kohtiin ne pavut sitten kehittyivät lopulta.

Satoa saatiin myös herneistä jo aiemmin kesällä ja porkkanoista nyt syksyllä. Erinomaisen hyviä porkkanoita ja niitä tuli suhteellisen paljon ja helposti! Muutama jäätyi maahan kiinni kun pakkaset tulivat. Onkohan ne vielä syömäkelpoisia jos saa irti?

Jossain vaiheessa Ilmari avusti minua porkkanoiden nostamisessa. Ihmetys oli suuri ja ilme mainio: MITEN siellä maan sisällä voi olla porkkana?

1 kommentti:

  1. Jos saatte porkkanat vaan vielä irti niin kyllä pitäsi olla käyttökelpoista. Makeita pakkasporkkanoita, nam!

    Me emme malttaneet odottaa tuleentumisvaiheeseen noiden ruusupapujen kanssa, vaan käytimme tuorepalkotavarana.

    VastaaPoista